Texnika fanlari bo‘yicha falsafa doktori
Qabul vaqti:
Har kuni, 9:00-17:00
Telefon:
Faks:
E-Mail:
Bo‘limning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:
Ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklarning davlat ta’lim standartlari (DTS), malaka talablari, o‘quv rejalari va fan dasturlari bilan ta’minlanganligini tahlil etish va ularni ekspertiza qilish;
Institutda ta’lim jarayoni sifatini, uning o‘quv adabiyotlari va o‘quv-uslubiy materiallar bilan ta’minlanganlik darajasini o‘rganish;
Institut talabalari bilimlarining DTSga muvofiqligini o‘rganib borish, tahlil qilish;
Ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan normativ-huquqiy hujjatlar ijrosini ta’minlash;
Kadrlar tayyorlash sifati monitoringini yuritish;
Institutni ichki attestatsiyadan o‘tkazishni tashkil etish, natijalari bo‘yicha ta’lim sifatiga salbiy ta’sir etuvchi omillarni aniqlash, ma’lumotlarni Institut rektoriga xamda Davlat inspeksiyasiga takdim etish;
Attestatsiya, ta’lim sifatini o‘rganish bilan bog‘liq jarayonlarda Institutda aniqlangan kamchiliklar va nuqsonlarni o‘z vaqtida bartaraf etilishi ustidan nazorat o‘rnatish;
Ta’lim sifatini belgilovchi ko‘rsatkichlarning holatini monitoring qilish va aniqlangan muammolar va kamchiliklar yuzasidan tegishli tarkibiy tuzilmalarga takliflar berish;
Ta’lim sifatini oshirish maqsadida professor-o‘qituvchilarning malakasini oshirish jarayonida zamonaviy usullar va uslublardan foydalanish samaradorligini tahlil qilish;
Institutning tarkibiy tuzilmalarida (fakultet, kafedra, bo‘lim, markaz, akademik litsey) pedagog xodimlarning kasbiy malakasi holatini, shuningdek oliy o‘quv yurtidan keyingi ta’lim hamda malaka oshirish va qayta tayyorlash yo‘nalishlaridagi sifat darajasini aniqlash maqsadida ichki monitoringni o‘tkazish, tahliliy ma’lumotlarni tayyorlash, aniqlanagan kamchilik va muammolarni bartaraf etish bo‘yicha Institut rahbariyatiga takliflar kiritish;
Institut professor-o‘qituvchilari tayanch ma’lumotlarining tegishli dare beradigan fanlariga mosligini tahlil qilish yoki ularning tegishli qayta tayyorlashdan o‘tganligini yoki mos ixtisoslik bo‘yicha ilmiy unvon, darajaga ega ekanligini o‘rganish va xulosalarni Institut rektoriga ma’lum qilish;
Institutning o‘quv jarayoni, ilmiy-tadqiqot va ilmiy-uslubiy ishlar rejalarining bajarilishini monitoring qilish;
Ta’lim jarayoni moddiy-texnik bazasi holatini tahlil qilish, uni rivojlantirish va takomillashtirish bo‘yicha takliflar berish;
Institutda talabalar amaliyotining ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklarni inobatga olingan holda tashkil etilganligini va uning samarasini nazorat qilish;
Davlat inspeksiyasining topshirigiga binoan Institutlar reytingini aniqlashga va baholashga oid ma’lumotlarni to‘plashda, o‘tkaziladigan attestatsiya va ta’lim sifatini o‘rganish bilan bog‘liq jarayonlarda ishtirok etish;
Talabalar bilimini baholash jarayonini tahlil qilish asosida reyting ballarining xolisligini, shaffofligini va sifat darajasini baholash;
Institutdagi ijtimoiy muhit, kadrlar tayyorlash va ta’lim sifatini o‘rganish maqsadida doimiy ravishda talaba, ota-ona, professor-o‘qituvchi va kadrlar iste’molchilari o‘rtasida ijtimoiy so‘rovlar o‘tkazish; bo‘lim xodimlarining kasbiy mahoratini oshirish, O’zbekiston Respublikasi Prezidentining “Iste’dod” jamgarmasi yoki xalqaro loyihalar va Institut hisobidan rivojlangan xorijiy davlatlarning nufuzli o‘quv va ilmiy markazlari tajribasini o‘rganish va ularni ta’lim jarayoniga tadbik etish;
Institut reytingini xalqaro darajaga ko‘tarishga qaratilgan chora- tadbirlarni oliy ta’lim muassasasi rahbariyati bilan birgalikda ishlab chiqish va uni ijrosini ta’minlashda faol ishtirok etish; Institut tegishli tarkibiy tuzilmalari bilan hamkorlikda ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan o‘quv seminarlari va treninglarni o‘tkazish;
Institutda jamoatchi ekspertlar bazasini shakllantirish va ular bilan qo‘yilgan vazifalar doirasida seminar mashg‘ulotlarini muntazam ravishda o‘tkazib borish;
O‘quv jarayoni bilan ishlab chiqarish o‘rtasidagi integratsion hamkorlik, innovatsion g‘oyalar, ishlanma va texnologiyalarning amaliy tadbig‘i masalalari monitoringini yuritish;
Institut Kengashida, davra suhbatlari va anjumanlarda bo‘lim tomonidan ta’lim sifatini oshirishga oid amalga oshirilgan o‘rganish va monitoring natijalari to‘g‘risida ma’lumotlar berib borish;
Ta’lim sifati holatini o‘rganish natijalariga asoslanib tegishli takliflarni Institut rahbariyatiga taqdim etish.
Bo‘lim quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
Bo‘lim quyidagi huquqlarga ega:
Bo‘lim zimmasiga yuklatilgan vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun Institut tarkibiy tuzilmalaridan zarur ma’lumotlar va materiallarni olish; Institut va uning tarkibiy tuzilmalarida talabalar, tinglovchilar va o‘quvchilarni o‘qitish sifatini, ta’limning tegishli turlari bo‘yicha ishchi o‘quv rejalari va fanlarning ishchi dasturlarini DTSlariga, davlat talablariga, malaka talablariga va o‘quv reja hamda fanlarning namunaviy dasturlariga muvofiqligini belgilangan tartibda o‘rganish; Institutda attestatsiya jarayonida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqishda ishtirok etish va uning o‘z vaqtida bajarilishini nazoratga olish; Institutda ta’lim sifatiga oid qabul qilingan buyruqlar, farmoyishlar va boshqa qarorlarning yetarli darajada ijrosi ta’minlanmaganligi aniqlanganda, mas’ullarga nisbatan tegishli choralar ko‘rish uchun rahbariyatga takliflar kiritish; Institutda ijtimoiy muhitni, kadrlar tayyorlash va ta’lim sifatini o‘rganish maqsadida doimiy ravishda talaba, ota-ona, professor-o‘qituvchi va kadrlar iste’molchilari o‘rtasida ijtimoiy so‘rovlar o‘tkazilishini tashkil qilish; ta’lim va kadrlar tayyorlash sifati muammolari bo‘yicha xalqaro konferensiyalar, anjumanlar, simpoziumlar, seminar va o‘quvlarda ishtirok etish; belgilangan tartibda Institut Kengashiga saylash va saylanish; O`zbekistan Respublikasi qonunchiligida belgilangan boshqa huquqlardan foydalanish.
Bo‘lim quyidagi majburiyatlarga ega:
xizmat vazifalarini vijdonan bajaradi va o‘z sha’niga dog tushirmaydi; Davlat inspeksiyasiga taqdim qilinayotgan ma’lumotlarning haqqoniyligiga hamda Institutning ishchi o‘quv rejalari va fanlarning ishchi dasturlarini tayyorlash sifati, bitiruvchilarning yakuniy attestatsiya va reyting baholari xolisligini belgilangan tartibda nazoratini tashkil etishga javob beradi.
Bo`lim joriy yilning yanvar oyi davomida quydagi ishlarni amalga oshirdi:
– Bo`limning choraklik ish rejalari tasdiqlandi.
– institut reytingini aniqlash uchun amaldagi me`yorning tegishli bandlariga kiritilgan o`zgartirishlar bo`yicha yo’riqnoma tayyorlandi va kafedralarga taqdim qilindi;
– bitiruvchi kurs talabalaridan yettinchi semesterdagi ixtisosslik fanlaridan “TEST” o`tkazish rejaga kiritildi, mart oyining birirnch 10 kunligida o’tkaziladi, natijalar taxlil qilinib tegishli shaklda markazga taqdim qilinadi;
– institutda “xorijiy tillarni o`qitish” bo`yicha o`rganishlar amalga oshirilmoqda va mavjud kamchiliklar Institut Kengashiga, rektoriga taqdim qilinadi;
– institutdagi barcha kafedralarning me`yoriy hujjatlari amaldagi talablar asosida o`rganilib chiqildi mavjud kamchiliklar institut jamoasining kengaytirilgan yig`ilishida tanqidiy nuqtaiy nazarda bayon qilindi;
– OTM, fakultetlar, bo`limlarning amaldagi rejalari o`rganilib tegishli takliflar kiritildi;
– markaziy boshqarma xodimlariga institutga biriktirilgan Namangan shahridagi 4ta va Mingbuloq tumandagi 1ta maktablarda olib borilayotgan amaliy ishlar bo’yicha hisobot taqdim e’tib borilmoqda,shuningdek mavjud kamchiliklar o’rganilib, takliflar va amaliy yordam berib kamchiliklr bartaraf e’tilmoqda;
– institut kafedralarida o`tilayotgan fanlarni namunaviy dasturda berilgan asosiy adabiyotlar bilan ta`minlanganligi o`rganildi va fanlar kesimida yetishmayotgan adabiyotlar ulushi aniqlandi.